Ga naar pagina 1 2 3 4  Volgende
Plaats nieuw bericht Plaats reactie
Wie doet en denkt ermee
ikke

ikke - woensdag 17 maart 2010 @ 11:39  Great !
Daar het onderdeel een beetje doodbloed ( ik kom er de laatste tijd ook zelden )wat eigenlijk heel zonde is. zouden jullie het leuk vinden om met elkaar iedere maand een soort thema te benoemen en daar dan foto's in te plaatsen. We kunnen er een competetie aan verbinden voor de foto van de maand of zoiets, en dan niet alleen kijken naar de mooiste foto maar ook naar het idee wat iemand fotografeert.
Zelf kies ik ervoor om onbewerkte foto's te plaatsen daar niet iedereen van die ingewikkelde progamma's heeft en het wat leuker blijft voor iedereen en ook mensen plaatsen die zelf het idee hebben mijn foto is niks.
Wie lijkt het leuk en heeft nog meer ideeen of anderen ideeen om dit onderdeel weer wat leven in te blazen, kom maar op
lekker verborgen user
Image control: Zoom out | Zoom 100% | Zoom in | Uit/Inklappen | Nieuw venster
Uit/Inklappen

Uit/Inklappen
pukkie
me and one of my precious
pukkie - woensdag 17 maart 2010 @ 11:49  
thema : de zon is er

en idd onbewerkte fotos
SuperMOM
HeppieDePeppie

SuperMOM (Supermod) - woensdag 17 maart 2010 @ 16:29  
Ja leuk *stop mijn camera weer standaard in mijn tas*
ikke

ikke - woensdag 17 maart 2010 @ 22:14  
Hoop dat er nog meer reakties komen dan kunnen we misschien in april gaan beginnen. Het hoeven niet echt standaard thema's te zijn maar bv. verkeer-de kleur geel- lekkernijen -vrolijkheid enz enz.
lekker verborgen user
Uit/Inklappen

Uit/Inklappen
bblurker2
bblurker2 - woensdag 17 maart 2010 @ 22:19  
Lentefoto's? Ik moet m'n foto's wel bewerken omdat de foto's in RAW zijn geschoten. Dat is te vergelijken met het vroegere filmpje, dat nog ontwikkeld moet worden. Maar dat zal het criterium niet zijn, toch?
ikke

ikke - woensdag 17 maart 2010 @ 22:29  
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 22:19 schreef bblurker2 het volgende:

Lentefoto's? Ik moet m'n foto's wel bewerken omdat de foto's in RAW zijn geschoten. Dat is te vergelijken met het vroegere filmpje, dat nog ontwikkeld moet worden. Maar dat zal het criterium niet zijn, toch?

Het gaat er eigenlijk meer om dat niet iedereen verstand heeft van photo-shop en meer van die bewerkingsprogamma's en wees eerlijk foto's die bewerkt zijn zijn toch vaak iets mooier door bv een storend element weg te halen of net wat meer llicht te geven aan een onderdeel. Het weerhoud misschien anderen er net van om hun foto niet te plaatsen daarom had ik ind. het idee voorgesteld geen bewerkingen dus dan is het voor iedereen gelijk al schiet je dan in raw .
lekker verborgen user
Uit/Inklappen

Uit/Inklappen
Melke

Melke - woensdag 17 maart 2010 @ 22:35  
Ik doe ook wel mee Maar weet niet of het me iedere keer lukt om een foto de maken.. heb m'n toestel namelijk niet altijd bij me. Maar ga wel mijn best doen!

En inderdaad, je hebt bewerken en bewerken. RAW bewerken is een stuk anders dan Photoshop bewerken.
Wie een plank voor zijn hoofd heeft ziet niets!
Solosso
ready for anything

Solosso - woensdag 17 maart 2010 @ 22:35  
Doe wel mee hoor, maar dan wel met een hele simpele camera of zelfs mobieltje.
Bewerken heb ik absoluut geen verstand van en vind dat ook nie zo leuk
...Who wants to be sane anyway...
bblurker2
bblurker2 - woensdag 17 maart 2010 @ 22:36  
Dan doe ik zeker niet mee, want je moet sowieso RAW bewerken om er een jpg van te maken. Het is vergelijkbaar met wat de camera doet aan basisbewerkingen, niets geks. Alleen heb je als fotograaf met RAW alles zelf in de hand. Terwijl als je in JPG schiet, de camera voor je "denkt". En daar pas ik voor. Let wel: met RAW bewerken haal je dus geen dingen weg etc. Dat doe ik sowieso nooit/zeer zelden. RAW bewerken is te vergelijken met het vroegeere ontwikkelen van een filmpje tot een foto.
ikke

ikke - woensdag 17 maart 2010 @ 22:43  
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 22:36 schreef bblurker2 het volgende:

Dan doe ik zeker niet mee, want je moet sowieso RAW bewerken om er een jpg van te maken. Het is vergelijkbaar met wat de camera doet aan basisbewerkingen, niets geks. Alleen heb je als fotograaf met RAW alles zelf in de hand. Terwijl als je in JPG schiet, de camera voor je "denkt". En daar pas ik voor. Let wel: met RAW bewerken haal je dus geen dingen weg etc. Dat doe ik sowieso nooit/zeer zelden. RAW bewerken is te vergelijken met het vroegeere ontwikkelen van een filmpje tot een foto.

Ik heb ook wel eens foto's in raw gemaakt maar raw is gewoon een ongecomprimeerd formaat, en als je meedoet met het thema kan je toch ook gewone foto's schieten. Maar he graag of niet hoor
lekker verborgen user
Uit/Inklappen

Uit/Inklappen
bblurker2
bblurker2 - woensdag 17 maart 2010 @ 22:46  
RAW is een neutraal formaat, die als je het niet bewerkt, een kleurloze foto oplevert. Als de techniek niet zoveel uitmaakt, maar meer het idee achter de foto, wat maakt het dan uit? Ik ben sowieso niet van het weghalen of juist dingen erbij zetten op een foto. Het zijn basale bewerkingen. Als een foto niet goed genomen is, krijg je die in de nabewerking ook nooit meer goed. Een onscherpe foto, blijft onscherp, etc. Een foto die overbelicht is, krijg je ook nooit meer goed. Mensen die in jpg schieten, laten in feite de foto bewerken, maar dan door de camera. Ze zijn dus al bewerkt, ook al denk je van niet. Maar ja, laten we er niet verder over discussiėren. Veel succes verder met dit onderdeel.
ikke

ikke - woensdag 17 maart 2010 @ 22:50  
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 22:46 schreef bblurker2 het volgende:

RAW is een neutraal formaat, die als je het niet bewerkt, een kleurloze foto oplevert. Als de techniek niet zoveel uitmaakt, maar meer het idee achter de foto, wat maakt het dan uit? Ik ben sowieso niet van het weghalen of juist dingen erbij zetten op een foto. Het zijn basale bewerkingen. Als een foto niet goed genomen is, krijg je die in de nabewerking ook nooit meer goed. Een onscherpe foto, blijft onscherp, etc. Een foto die overbelicht is, krijg je ook nooit meer goed. Mensen die in jpg schieten, laten in feite de foto bewerken, maar dan door de camera. Ze zijn dus al bewerkt, ook al denk je van niet. Maar ja, laten we er niet verder over discussiėren. Veel succes verder met dit onderdeel.

Jammer hoor dat je niet mee doet door zoiets kleins
lekker verborgen user
Uit/Inklappen

Uit/Inklappen
ricoletto
Er gaat niets boven Groningen
ricoletto - woensdag 17 maart 2010 @ 22:52  
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 22:43 schreef ikke het volgende:

[..]

Ik heb ook wel eens foto's in raw gemaakt maar raw is gewoon een ongecomprimeerd formaat, en als je meedoet met het thema kan je toch ook gewone foto's schieten. Maar he graag of niet hoor

Dus ik mag gewoon een foto maken van iets ( van het onderwerp) wat ik mooi vind en het hoeft geen mooie kwaliteitfoto te zijn? Ik zet nl wel eens een foto ergens neer en dan denk ik pfffffff ik weer met mijn amateurkiekje en dan komen de profs met hun prachtige foto's en dan voel ik me zo'n sukkel. Ik maak foto's omdat ik het een mooi plaatje vind wat ik zie en ga dus voor kwantiteit ipv kwaliteit . ( of zoiets)
bblurker2
bblurker2 - woensdag 17 maart 2010 @ 22:57  
Het is alsof je een 100% andere foto krijgt door basale bewerkingen die een camera ook doet. Je voorwaarden respecteer ik, maar ik ben het er niet mee eens. En heb afgeleerd om mee te gaan in dingen waar ik het oneens mee ben.
ikke

ikke - woensdag 17 maart 2010 @ 22:57  
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 22:52 schreef ricoletto het volgende:

[..]

Dus ik mag gewoon een foto maken van iets ( van het onderwerp) wat ik mooi vind en het hoeft geen mooie kwaliteitfoto te zijn? Ik zet nl wel eens een foto ergens neer en dan denk ik pfffffff ik weer met mijn amateurkiekje en dan komen de profs met hun prachtige foto's en dan voel ik me zo'n sukkel. Ik maak foto's omdat ik het een mooi plaatje vind wat ik zie en ga dus voor kwantiteit ipv kwaliteit .

Ik vindt het juist zo leuk dat er ook mensen gaan meedoen die zogezegd dan hun camera het werk laten doen, en dan uitleg waarom dit voor hun die juiste foto voor het thema is. En wat jij misschien een amateurfoto vindt vinden anderen dat nou juist weer een stik leuke foto . Zo verkeerd is dat toch niet
lekker verborgen user
Uit/Inklappen

Uit/Inklappen
fenya
Geniet nooit met mate !!!

fenya - woensdag 17 maart 2010 @ 22:59  
Ik zal ook eens kijken, ben totaal geen fotograaf, maar op deze manier lijkt het me wel leuk... Wat is nu het eerste thema ? Lente ? (want dat had ik nog niet helemaal begrepen)
bblurker2
bblurker2 - woensdag 17 maart 2010 @ 22:59  
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 22:52 schreef ricoletto het volgende:

[..]

Dus ik mag gewoon een foto maken van iets ( van het onderwerp) wat ik mooi vind en het hoeft geen mooie kwaliteitfoto te zijn? Ik zet nl wel eens een foto ergens neer en dan denk ik pfffffff ik weer met mijn amateurkiekje en dan komen de profs met hun prachtige foto's en dan voel ik me zo'n sukkel. Ik maak foto's omdat ik het een mooi plaatje vind wat ik zie en ga dus voor kwantiteit ipv kwaliteit . ( of zoiets)

Inderdaad gaat het niet om de kwaliteit, zoals uit het verhaal hiervoor blijkt
ikke

ikke - woensdag 17 maart 2010 @ 22:59  
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 22:57 schreef bblurker2 het volgende:

Het is alsof je een 100% andere foto krijgt door basale bewerkingen die een camera ook doet. Je voorwaarden respecteer ik, maar ik ben het er niet mee eens. En heb afgeleerd om mee te gaan in dingen waar ik het oneens mee ben.

Oke ik respecteer je keuze zeker wel maar vindt het toch jammer omdat je mooie en denk zeker doordachte foto's maak
lekker verborgen user
Uit/Inklappen

Uit/Inklappen
bblurker2
bblurker2 - woensdag 17 maart 2010 @ 23:00  
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 22:59 schreef bblurker2 het volgende:

[..]

Prima toch als ieder op zijn/haar niveau iets plaatst?
ikke

ikke - woensdag 17 maart 2010 @ 23:00  
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 22:59 schreef fenya het volgende:

Ik zal ook eens kijken, ben totaal geen fotograaf, maar op deze manier lijkt het me wel leuk... Wat is nu het eerste thema ? Lente ? (want dat had ik nog niet helemaal begrepen)

We gaan kijken wat iedereen leuk vindt en dan met elkaar een keuze maken
lekker verborgen user
Uit/Inklappen

Uit/Inklappen
Melke

Melke - woensdag 17 maart 2010 @ 23:02  
Ik vind de zon wel een leuk thema Ik hou van de zon
Wie een plank voor zijn hoofd heeft ziet niets!
fenya
Geniet nooit met mate !!!

fenya - woensdag 17 maart 2010 @ 23:04  
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 23:00 schreef ikke het volgende:

[..]

We gaan kijken wat iedereen leuk vindt en dan met elkaar een keuze maken

Vandaar Nou ideetje: Lente of bloemen, of dieren die buiten zijn
Solosso
ready for anything

Solosso - woensdag 17 maart 2010 @ 23:04  
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 22:59 schreef bblurker2 het volgende:

[..]

Maar je begrijpt toch wel een beetje wat 'het probleem' is zeg maar?
Neem nou die winterfoto's laatst (van Melke in RAW geloof ik) met die dorre struikjes in de buurt van de Waalbrug geloof ik. Die struiken werden uiteindelijk bijna zwart/paarsig, steekt mooi af bij de witte sneeuw idd...maar de struikjes hebben die kleur niet!
...Who wants to be sane anyway...
bblurker2
bblurker2 - woensdag 17 maart 2010 @ 23:06  
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 22:59 schreef ikke het volgende:

[..]

Oke ik respecteer je keuze zeker wel maar vindt het toch jammer omdat je mooie en denk zeker doordachte foto's maak

En bij dat doordenken hoort voor mij ook de techniek waarmee de foto wordt gemaakt. Daar ga ik geen concessies in doen. Zeker niet als het uiteindelijk toch om de intentie gaat waarmee je de foto maakt.

Hoe controleer je trouwens of mensen bewerken of niet? Dat lijkt me niet gemakkelijk. Voorbeeldje: uit spiegelreflexcamera's komen grote foto's. Te groot voor het forum. Wat altijd gedaan wordt, is de foto's een webformaat meegeven (bijv. 800x533 pixels). Maar dat is ook al een vorm van bewerken. In de exifgegevens van een foto kun je na verkleining zien dat er een software programma is gebruikt. Mogen verkleinde foto's, wat op zich een noodzakelijkheid is, wel meedoen - ook al is dat een vorm van bewerken? En hoe controleer je dan dat er niet meer bewerkingen zijn aangebracht?
ikke

ikke - woensdag 17 maart 2010 @ 23:07  
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 @ 23:04 schreef fenya het volgende:

[..]

Vandaar Nou ideetje: Lente of bloemen, of dieren die buiten zijn

Maken nog wel een polletje
lekker verborgen user
Uit/Inklappen

Uit/Inklappen