Ga naar pagina 1 2 3  Volgende
Plaats nieuw bericht Plaats reactie
[FOTO SC] Foto's maken je hobby?
Snaptnix
levensgenieter

Snaptnix (Admin) - woensdag 28 maart 2007 @ 21:27  
klets over alles wat te maken heeft met dit onderdeel, dingen waarmee je bezig bent, leuke dingen die je erbij te vertellen hebt, kortom de chat plaats over foto, video en bewerking.
[ Bericht 0% gewijzigd door Snaptnix op donderdag 17 juli 2008 @ 17:56 ]
CeeBeetje
Doe maar een wijntje!
CeeBeetje - donderdag 17 januari 2008 @ 15:43  
ik ben bezig met het scannen van oude zwart -wit foto's, die wil ik uiteindelijk in een album plaatsen en dit dan in een album laten drukken.. welke is de mooiste en redelijk betaalbaar en het programma ook nog goed te begrijpen, ik ben een nitwit op dit gebied. Iemand zei tegen mij de Hema? En hoe lang duurt het voordat je zo'n boek in huis hebt..... Hellup ik heb hiernaar info over gezocht, kan het topic niet vinden..sorry
BigBreg
Beetje vollig!

BigBreg - donderdag 17 januari 2008 @ 16:23  
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 @ 15:43 schreef CeeBeetje het volgende:

ik ben bezig met het scannen van oude zwart -wit foto's, die wil ik uiteindelijk in een album plaatsen en dit dan in een album laten drukken.. welke is de mooiste en redelijk betaalbaar en het programma ook nog goed te begrijpen, ik ben een nitwit op dit gebied. Iemand zei tegen mij de Hema? En hoe lang duurt het voordat je zo'n boek in huis hebt..... Hellup ik heb hiernaar info over gezocht, kan het topic niet vinden..sorry

Ik heb toevallig van de week ook iets gemaakt bij de hema.
Ik kreeg een mailtje.
Ik weet niet of je er wat aan heb?

quote:
* Betalen en aan huis laten bezorgen:
Heeft u ervoor gekozen om vooraf te betalen en aan huis te laten bezorgen, dan nemen wij uw bestelling in productie zodra wij uw betaling hebben ontvangen. Wij laten u per e-mail weten wanneer wij uw betaling hebben ontvangen.
Heeft u online betaald via credit card of internetbankieren, dan ontvangt u dit bericht meestal al de volgende dag. Heeft u betaald met een papieren bankoverschrijving dan duurt de overboeking gemiddeld 4 werkdagen en ontvangt u van ons dus later bericht.
Er geldt een levertijd van maximaal 5 werkdagen NA ontvangst van betaling. U ontvangt automatisch per e-mail een bevestiging zodra uw order ter verzending is aangeboden.

* Afhalen en betalen in onze Hema vestiging:
Heeft u ervoor gekozen uw bestelling af te halen en te betalen bij een Hema vestiging, dan wordt uw bestelling zo snel mogelijk in productie genomen. Op het moment dat uw product klaar is voor verzending naar het door u gekozen filiaal krijgt u van ons een geautomatiseerd bericht. Uw order zal dan 3 werkdagen later in het door u gekozen filiaal aanwezig zijn.
Er geldt een levertijd van maximaal 7 werkdagen. U ontvangt automatisch per e-mail een bevestiging zodra uw order ter verzending is aangeboden.
CeeBeetje
Doe maar een wijntje!
CeeBeetje - donderdag 17 januari 2008 @ 16:39  
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 @ 16:23 schreef BigBreg het volgende:

[..]

Ik heb toevallig van de week ook iets gemaakt bij de hema.
Ik kreeg een mailtje.
Ik weet niet of je er wat aan heb?

[..]

Hoi BB en heb je een boek gemaakt? Kon je daar tekst bij schrijven en vond je het makkelijk?
BigBreg
Beetje vollig!

BigBreg - donderdag 17 januari 2008 @ 18:06  
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 @ 16:39 schreef CeeBeetje het volgende:

[..]

Hoi BB en heb je een boek gemaakt? Kon je daar tekst bij schrijven en vond je het makkelijk?

Nou ik heb een schrift gemaakt.
Op de kaft heb ik allemaal kleine foto's gezet.
Maar moet nog betalen dus het is er nog niet.
Je kan ook bij het kruidvat foto boeken maken

Het best makkelijk hoor...
Je moet op die site dan het programmatje downloaden enzo en dan vanuit dat programmatje kun je je mapje met foto's zoeken.
Je kan per pagina zelf bepalen hoeveel foto's je op de pagina wil.
CeeBeetje
Doe maar een wijntje!
CeeBeetje - donderdag 17 januari 2008 @ 18:25  
Dank je wel voor je tips Morgen verder met scannen, het zijn hele oude foto en ik moet ze ook nog een beetje bewerken..leuk om te doen
Jay
Jay - woensdag 2 juli 2008 @ 00:12  
Het is misschien een beetje laat, maar ik zie dit topic net pas staan.
Ik heb ondertussen bij verschillende aanbieders een digitaal fotboek af laten drukken. Wat mij betreft springt Pixbook er tot nu toe echt uit, kwalitatief echt veruit de beste. Zowel de kwaliteit van het papier als die van de afdrukken, echt haarscherp. De software kun je downloaden via de site, eenvoudig om mee te werken en ook erg veel mogelijkheden om je eigen lay-out te maken.
Always look at the bright side of life
roonans
roonans - woensdag 2 juli 2008 @ 01:28  
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 @ 00:12 schreef Jay het volgende:

Het is misschien een beetje laat, maar ik zie dit topic net pas staan.
Ik heb ondertussen bij verschillende aanbieders een digitaal fotboek af laten drukken. Wat mij betreft springt Pixbook er tot nu toe echt uit, kwalitatief echt veruit de beste. Zowel de kwaliteit van het papier als die van de afdrukken, echt haarscherp. De software kun je downloaden via de site, eenvoudig om mee te werken en ook erg veel mogelijkheden om je eigen lay-out te maken.

ik zit te wachten op mijn boek met 98 pagina's Amerika, ik hoop zoooo dat het gelukt is, jammer dat ik jou tip niet eerder wist
Jay
Jay - woensdag 2 juli 2008 @ 08:23  
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 @ 01:28 schreef roonans het volgende:

[..]

ik zit te wachten op mijn boek met 98 pagina's Amerika, ik hoop zoooo dat het gelukt is, jammer dat ik jou tip niet eerder wist

Dat zal vast wel! Waar heb je het laten afdrukken?
Jay
Jay - woensdag 2 juli 2008 @ 22:12  
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 @ 21:59 schreef ikke het volgende:

[..]

echt schitterend fotografeer jij allang? je hebt echt topfoto's

Bedankt allemaal!

Ik fotografeer eigenlijk al van kleins af aan, daarna heb ik er eigenlijk jaren niets aan gedaan. Heb het weer opgepakt toen ik begon met het maken van verre reizen en sindsdien ben ik er verder mee gegaan. Dat wat ik zie wil ik ook graag zo natuurgetrouw mogelijk vastleggen, ik heb dan ook niet veel met fotoshoppen etc. Heb eerst altijd met een analoge spiegelreflex camera gewerkt en door veel te experimenteren met de instellingen heb ik het fotograferen onder de knie gekregen. Ik heb heel wat rolletjes verknipt zullen we maar zeggen, met pijn in het hart heb ik vorig jaar afstand gedaan van mijn goede oude trouwe camera. Nu heb ik een digitale spiegelreflex camera, een Canon 30d en daar ben ik superblij mee.
ikke

ikke - donderdag 3 juli 2008 @ 01:02  
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 @ 22:12 schreef Jay het volgende:

[..]

Bedankt allemaal!

Ik fotografeer eigenlijk al van kleins af aan, daarna heb ik er eigenlijk jaren niets aan gedaan. Heb het weer opgepakt toen ik begon met het maken van verre reizen en sindsdien ben ik er verder mee gegaan. Dat wat ik zie wil ik ook graag zo natuurgetrouw mogelijk vastleggen, ik heb dan ook niet veel met fotoshoppen etc. Heb eerst altijd met een analoge spiegelreflex camera gewerkt en door veel te experimenteren met de instellingen heb ik het fotograferen onder de knie gekregen. Ik heb heel wat rolletjes verknipt zullen we maar zeggen, met pijn in het hart heb ik vorig jaar afstand gedaan van mijn goede oude trouwe camera. Nu heb ik een digitale spiegelreflex camera, een Canon 30d en daar ben ik superblij mee.

Ben pas echt met fotograveren begonnen door dit forum daardoor kreeg ik door dat er meer bestond als vakantiekiekjes , en krijg er steeds meer lol in het is zelfs mijn hobby geworden
Snaptnix
levensgenieter

Snaptnix (Admin) - donderdag 3 juli 2008 @ 15:21  
dacht dat het misschien leuk zou zijn een SC aan te maken in fotografie, tips, trucs, wara je tegenaan bent gelopen... hoe t staat met je hobby.... etc etc....

Genoeg te kletsen over fotografie lijkt me
Jay
Jay - donderdag 3 juli 2008 @ 18:57  
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 @ 15:21 schreef Snaptnix het volgende:

dacht dat het misschien leuk zou zijn een SC aan te maken in fotografie, tips, trucs, wara je tegenaan bent gelopen... hoe t staat met je hobby.... etc etc....

Genoeg te kletsen over fotografie lijkt me

Goed idee van je!
Snaptnix
levensgenieter

Snaptnix (Admin) - donderdag 3 juli 2008 @ 18:59  
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 @ 18:57 schreef Jay het volgende:

[..]

Goed idee van je!

ik hb zo soms m'n momenten
Jay
Jay - donderdag 3 juli 2008 @ 19:44  
N.a.v. de bliksem foto die ik gisteren heb gemaakt kreeg ik een aantal vragen van mensen over hoe ik dat gedaan had. Daarom heb ik even een paar tips op een rijtje gezet.

Wat heb je nodig:
In ieder geval een camera waarbij je zelf de nodige dingen in kunt stellen, denk daarbij aan diafragma en sluitertijden.
Een statief of een rijstzak/beanbag om je camera te stabiliseren, voor het maken van bliksemfoto´s heb je lange sluitertijden nodig waardoor je onscherpe foto´s krijgt als je uit de hand gaat schieten.

Hoe ga te werk:
Kies een zo klein mogelijk diafragma, dat betekend een groot f getal, probeer iets in de buurt van f16 of f22.
Kies een lange sluitertijd, zo´n 10-25 seconden. Dit is een beetje afhankelijk van de omstandigheden en daar moet je een beetje mee experimenteren.
Doordat je een lange sluitertijd gebruikt heb je meer kans op ruis, stel de ISO waarde dus zo laag mogelijk in (ISO 100-200).
Probeer een beetje te timen om de hoeveel tijd er een nieuwe bliksemschicht komt. Druk een paar seconden voor je de schicht verwacht de sluiter in, liefst door gebruik te maken van een timer om bewegingsonscherpte te voorkomen.

En verder heb je vooral veel geluk nodig en geduld. Ik heb gisteren misschien wel 50 foto´s gemaakt en maar op 2 daarvan stond een bliksemschicht. Niet meteen opgeven dus maar gewoon blijven proberen!
Snaptnix
levensgenieter

Snaptnix (Admin) - donderdag 3 juli 2008 @ 20:15  
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 @ 19:44 schreef Jay het volgende:

N.a.v. de bliksem foto die ik gisteren heb gemaakt kreeg ik een aantal vragen van mensen over hoe ik dat gedaan had. Daarom heb ik even een paar tips op een rijtje gezet.

Wat heb je nodig:
In ieder geval een camera waarbij je zelf de nodige dingen in kunt stellen, denk daarbij aan diafragma en sluitertijden.
Een statief of een rijstzak/beanbag om je camera te stabiliseren, voor het maken van bliksemfoto´s heb je lange sluitertijden nodig waardoor je onscherpe foto´s krijgt als je uit de hand gaat schieten.

Hoe ga te werk:
Kies een zo klein mogelijk diafragma, dat betekend een groot f getal, probeer iets in de buurt van f16 of f22.
Kies een lange sluitertijd, zo´n 10-25 seconden. Dit is een beetje afhankelijk van de omstandigheden en daar moet je een beetje mee experimenteren.
Doordat je een lange sluitertijd gebruikt heb je meer kans op ruis, stel de ISO waarde dus zo laag mogelijk in (ISO 100-200).
Probeer een beetje te timen om de hoeveel tijd er een nieuwe bliksemschicht komt. Druk een paar seconden voor je de schicht verwacht de sluiter in, liefst door gebruik te maken van een timer om bewegingsonscherpte te voorkomen.

En verder heb je vooral veel geluk nodig en geduld. Ik heb gisteren misschien wel 50 foto´s gemaakt en maar op 2 daarvan stond een bliksemschicht. Niet meteen opgeven dus maar gewoon blijven proberen!

Dat vooral geloof ik, al het bovesntaande doe ik al, en nog krijg ik nooit meer als net een uitloper of gewoon niks op de foto

quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 @ 23:25 schreef Snaptnix het volgende:

Bliksem all over the place! Nou voor zover wat ik heb kunnen raken van het onweer.... (ben gewoon altijd te laat )
Image control: Zoom out | Zoom 100% | Zoom in | Uit/Inklappen | Nieuw venster
Uit/Inklappen

Uit/Inklappen

Dreunde zo hard dat allerlei alarmen hier spontaan zijn begonne te rammelen
Jay
Jay - vrijdag 4 juli 2008 @ 11:53  
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 @ 20:15 schreef Snaptnix het volgende:

[..]

Dat vooral geloof ik, al het bovesntaande doe ik al, en nog krijg ik nooit meer als net een uitloper of gewoon niks op de foto

[..]

Tja, dan zit er niets anders op dan gewoon blijven proberen. Eens komt het moment dat je geluk hebt en je een prachtige foto hebt.
Maar ik zie op één van de foto's wel een klein stukje flits!
Het zijn wel mooie foto's trouwens, je ziet prachtig de dreiging die in de lucht hangt. Zou er bijna bang van worden.
scarabee
Fotoverslaafde

scarabee - donderdag 10 juli 2008 @ 15:29  
Foto's maken Tja daar heb ook ik een handje van haha.
Ik wilde altijd al een spiegelreflex. Maar na een test blijkt voor mij de CANON PowerShot S5 IS beter uit te komen. Haha jaja net besteld en waarschijnlijk morgen al in huis. Ik kan niet wachten haha. Deze camera schijnt het niet onder te doen bij een spiegelreflex. De gemiddelde cijfer die de comsument geeft is een 9
Hier een voorbeeld
http://elektronica.beslist.nl/elektronica/d0000195777/PowerShot_S5_IS.html

Dus mooier kunnen we het niet hebben. Ik zal morgen meteen foto;s maken om met jullie te delen

@ Jay. Jou foto's zijn erg mooi. Ik hoop van je te kunnen leren
Uit/Inklappen
Geniet van elke dag
Melke

Melke - donderdag 10 juli 2008 @ 17:21  
Ik vind fotograferen ook echt kei leuk! Ik heb alleen maar een klein digitaal cameraatje, zou ook wel een spiegelrefelex willen, maar ja duur en groot en daarmee ook onpraktisch. Maar goed, ben aan het sparen Op vakantie ben ik ook een soort Japanner, zie overal wel een mooi plaatje om vast te leggen. Hier thuis iets minder, maar heb hem wel altijd bij me. Ook leuk voor het nageslacht
Wie een plank voor zijn hoofd heeft ziet niets!
Snaptnix
levensgenieter

Snaptnix (Admin) - donderdag 17 juli 2008 @ 10:29  
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 @ 17:21 schreef Melke het volgende:

Ik vind fotograferen ook echt kei leuk! Ik heb alleen maar een klein digitaal cameraatje, zou ook wel een spiegelrefelex willen, maar ja duur en groot en daarmee ook onpraktisch. Maar goed, ben aan het sparen Op vakantie ben ik ook een soort Japanner, zie overal wel een mooi plaatje om vast te leggen. Hier thuis iets minder, maar heb hem wel altijd bij me. Ook leuk voor het nageslacht

onpraktisch, ja soms wel ja er zijn gelegenheden dat ik m thuislaat idd. Daar heb ik nog steeds m'n sony cameraatje voor eigenlijk, maardie heb ik al een jaar niet meer opgeladen ofzo, puur omdat ik inmiddels zo gewend ben aan de spiegelreflex dat ik de kleine cam gewoon vergeet.

en ben nog steeds benieuwd naar de vele mooie plaatjes die je schiet
Snaptnix
levensgenieter

Snaptnix (Admin) - donderdag 17 juli 2008 @ 10:29  
weet niet hoe t met de rest hier zit, maar heb wel weer zin in een "opdracht"
Sjet
VOL hofnar

Sjet (Moderator+) - donderdag 17 juli 2008 @ 15:52  
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 @ 10:29 schreef Snaptnix het volgende:

Kom maar op
ø¤º°¨¨°º¤ø ¸„ø¤º°¨¨°º¤ø ¸„ø¤º°¨¨°º¤ø ¸„ø¤º°¨¨°º¤ø ¸„ø¤º°¨¨°º¤ø ¸„ø¤º°¨¨°º¤ø ¸„ø¤º°¨¨°º¤ø ¸„ø¤º°¨¨°º¤ø
SuperMOM
HeppieDePeppie

SuperMOM (Supermod) - donderdag 17 juli 2008 @ 20:35  
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 @ 10:29 schreef Snaptnix het volgende:

Snaptnix
levensgenieter

Snaptnix (Admin) - donderdag 17 juli 2008 @ 20:50  
wat gaan we doen van de geopperde thema's? Gooien we er een poll in, of komen we er hier wle uit
SuperMOM
HeppieDePeppie

SuperMOM (Supermod) - donderdag 17 juli 2008 @ 21:03  
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 @ 20:50 schreef Snaptnix het volgende:

wat gaan we doen van de geopperde thema's? Gooien we er een poll in, of komen we er hier wle uit

Euhmmmm....heb nu nog geen idee, wilde zelf een "bewerkte foto's" topic erin gooien omdat ik daar zelf nu mee aan het frobelen ben
Maar we moeten dus een thema hebben Lente, zomer, herft en winter topics hebben we al, dieren ook etc.... euh..... ik kom hier nog op terug
Inloggen
Registreren
Login
Gebruikersnaam
Wachtwoord
  Log me automatisch in bij elk bezoek
Registreren

Log in of registreer je gratis om posts te kunnen plaatsen

Meld je nu aan!
Pagina 1 van 3